петък, октомври 18, 2013

Как да си направим сами мей тай слинг

Аз съм страшен почитател на слинговете, използвам ги много и съм напълно уверена, че и Вики им е  голям почитател! Впрочем, май няма бебе, което да отказва мама да го носи до себе си. Аз имам два слинга тип шал. Единия подарих, другия все още използвам, но Вики вече е около 10 килограма и ми натежава в него - не винаги успявам да го вържа добре и ми товари кръста. Затова и реших да си направя мей тай слинг, който е подходящ за по-големи бебета, пък и разпределя тежестта по-сигурно. Накрая - с него е по-лесно да се облече яке, понеже не покрива толкова голяма част от раменете. Нямаше как да отделя 160 лв за купен, тъй че реших да захващам ножиците! Използвах плата от два чифта черни дънки, много малко вата и малко парче от плат за пачуърк - за лицето на слинга.
Ръководих се от този урок, но доста от нещата промених, затова и ще опиша моя начин в няколко стъпки. В урока долните презрамки са две, а аз го уших с една цяла дълга, за да е по-сигурно.
 Внимание! Всички размери, посочени надолу, са ориентировъчни и удобни на мен. Изпробвайте всичко, преди да режете - може да ви вършат работа по-къси презрамки, или пък по-широк колан и т.н.
1. Рязането. Трябва да отрежете 2 (двойни) презрамки за раменете. Те са с размери 10 х 160 см, но аз наставях, тъй като използвах за тях крачолите на едните дънки.
2. Режем 2 парчета 10 х 150 см - за колана.
3. Парче от основния плат (този на презрамките) с размери 38 х 60 см.
4. Парче от "лицевия" плат с размери 38 х 60 см.
5. Парче вата с размери 38 х 60 см.
6. 2 парчета вата с размер 8 х 30 см.
7. 2 парчета вата с размер 8 х 45 см.

Внимание! Шийте със здрав, плътен и хубав конец, за да не се разпори нещо, докато носите бебето! Използвайте подсигуряващи тегели, затяжки, двойни бодове и всичко друго, което ще направи шевовете по-здрави!
Зашиваме парчетата за презрамките и колана две по две така, че да станат дълги тръби. Вътре поставяме ватата. Тя трябва да бъде разпределена така, че да се пада на раменете и отстрани на кръста - там, където натоварването е най-голямо. На схемата съм маркирала със синьо местата, където аз съм сложила ватата. Ако не е ясно, можете да погледнете линка с урока в началото, там е обяснено много добре. В краищата на презрамките - там, където ще се връзват - е добре да ги оформите триъгълно, така слинга добива по-завършен и спретнат вид. Накрая дръпнете няколко допълнителни лицеви тегела по дължина на презрамките, така хем са по-красивички, хем и по-здрави.
След като сме зашили всички презрамки, е време да ги закачим за парчето основен плат. Той ще се пада от вътрешната страна - към гръбчето на бебето. Можете да оформите горния край на плата - заоблен, четвъртит - както ви харесва. Сложете с карфиците презрамките така, че да имате доста от презрамката на самия плат - така, че да имате площ да зашиете по един голям X там, където презрамката се съединява с основния плат. Отново - ако не е ясно, справка в линка.
Наложете върху лицето на основния плат лицето на "лицевия" (този хубавичкия :)), а върху него наложете ватата.
Зашийте разстоянието между презрамките и от презрамките надолу към основата. Не шийте там, където излизат презрамките! Не шийте отдолу, при колана.
Обърнете основата и извадете презрамките през образувалите се отвори. Подгънете плата при презрамките и отдолу така, че да го подготвите за зашиване. Ударете няколко хубави лицеви тегела по целия край на слинга.
Зашийте колана за основата. Пак ударете няколко тегела по дължината му:)
И така - готови сте! Можете да сложите апликация или джобче на предната част, а може и просто да сложите бебето вътре и да тръгвате на разходка!:)

П.С. За начините на връзване - ето едно удобно клипче:

Аз също подскачам много, докато го вържа:):):)
Това е от нас. Поздрави и до скоро!

Няма коментари:

Публикуване на коментар