понеделник, ноември 15, 2010

Sunny home quilt

Най-накрая го завърших! След десетина уикенда шиене (поне 40 % от тях - разшиване) завърших куилта, който обявявам за нещо не в моята категория. Сега смятам да се хвърля на по-малки и по-близки до мен проекти, които няма да доведат до пълното ми изтощение:) И така, сега малко повече за моя sunny home quilt. Отдавна исках да направя нещо в комбинация жълто и лилаво - любими мои цветове. Целта беше куилт за новата ни спалня, в новата ни квартира. Затова го започнах няколко седмици преди местенето. Кети пък ми зае страхотната книжка "Quilter's Bible", от която си харесах блока, който използвам - "Пеперуди на кръстопът". Блока ми хареса, защото включва триъгълници, квадрати и  правоъгълници, които добре тренират точното наместване. Исках да направя само няколко блока, които да са разпръснати по фоновия жълт цвят. След сглабянето дойде и голямото куилтване. Не съм опитвала досега да куилтна изцяло нещо толкова голямо (210х220см), но благодарение на този опит научих няколко неща.
Трябва опит в куилтването. Много опит. Иначе свободното куилтване е трудно, но и забавно. Също така не бива да обвинявам климатика, че ми е горещо. Когато се увия в три-четири пласта вата, за да я куилтна, е нормално да ми е малко топло. Също така научих и колко е важен ритъма. Хубавото куилтване ми се получаваше чак когато наистина си хвана ритъма и дишам в такт с местенето на куилта:) Другото мнооого важно нещо е пълната прецизност във всеки един момент на шиенето. Сериозно си платих с един-два разместени блока, заради неточно оразмеряване и рязане. От тук нататък няма да си спестя нито един етап, нито едно измерване. Куилтовете не търпят бързане или пришпорване, лошо настроение или пък припряност. Искат внимание, спокойствие и прецизност. Брей, прозвуча почти като хирургия! Добре де, другите най-важни неща са желание и добро настроение!
Обожавам момента, в който се слага завършващата лента. Тогава някак виждаш как всичко си идва на мястото. Тук лентата е от страхотен жълт плат на бели точки, я който се влюбих. И накрая - първото изпитание на качеството. Оро, разглеждащ новото нещо за спане. Най-добрата оценка, която получих, беше когато той заспа върху него. Е, значи борбата си е струвала и битката е спечелена:)



1 коментар:

  1. Ауууу честито! Страхотен е! Влюбих се в това с "килта не търпи лошо настроение"...

    ОтговорИзтриване